Bli med oss!

Publisert av Svein Andrésen den 20.08.23. Oppdatert 02.02.24.

Aktivitetsdagen i Travparken på Vatne er en av Lions Club Ålesund/Borgund sine aktiviteter i løpet av et år. Klubben har ansvar for sykkel-«stasjonen».

Lions Club Ålesund/Borgund ble startet I 1963. I dag består klubben av rundt 30 medlemmer.

Klubben er og skal være en viktig ressurs i lokalmiljøet. Medlemmene er aktive og interesserte med felles ønske og vilje til å gjøre noe for andre. Aktivitetsnivået i klubben tilpasses den enkeltes muligheter i forhold til familie, jobb og andre fritidsaktiviteter.

Medlemsmøtene første mandag i hver måned synliggjør et positivt fellesskap og er for mange en fin vitamininnsprøyting med ideutveksling og sosialt samvær, Mange erfarer at lionsmedlemsskapet utvikler gode og livslange vennskap. Det er viktig at medlemmene støtter opp om og deltar på møtene og aktivitetene. Et godt klubbmøte er en avgjørende forutsetning for å kunne forene alle gode krefter til en felles innsats.

Hva gjør vi?

Lokalt
I mange år har klubben vært med å arrangere MITT VALG-kurs for barnehager og skoler i samarbeid med de øvrige lionsklubbene i området. Nå tilbys slike kurs også til idrettslag. MITT VALG jobber for å bygge livsmestring og god psykisk helse hos barn og unge. Arbeidet finansieres med midler som samles inn ved Lions årlige Tulipanaksjon.

Vi er med og arrangerer Det lille Ridderrenn og Aktivitetsdag i Travparken for funksjonshemmede – også det sammen med de andre lionsklubbene i området.

Vi er med på arrangementene under Seniorfestivalen i Ålesund (siste del av september hvert år)

Vi bidrar til å holde uteområdene ved Spjelkavik Omsorgssenter i god stand

Vi gir støtte til gode tiltak: Pet-Scan til Ålesund Sjukehus, lysanlegg på Herd, TVer til pasienthotellet på Sjukehuset. Blå Kors, Kirkens Bymisjon, Suppebilen, Kirkens SOS og Frelsesarmeen, skolekorpsene på Åse og Lerstad er og blant de som har fått støtte fra oss.

Nasjonalt
er klubben med og gir bidrag til Lions Førerhundskole, ungdomsleire, Ridderrennet og Ridderuka på Beitostølen.

Internasjonalt
bidrar klubben ved internasjonalt hjelpearbeid ved katastrofer, følger opp Lions Norge sine prosjekter i Uganda.

Hvor kommer inntektene fra?

Tulipanaksjonen (som arrangeres siste helg i april hvert år).

Julegatepynting i Ålesund sentrum

Dugnader

Bidrag fra Maxspill bingo

Inntektene vi får inn i forbindelse med våre aktiviteter går i sin helhet tilbake til arbeidet for å hjelpe andre.

Om du har lyst til å være med oss,
kan du ta kontakt med klubbens president Arve Hoel. Han har mobil: 995 23 174 og e-postadresse: arve.johan.hoel@gmail.com

Vil du vite mer om Lions?

Se denne videoen: https://youtu.be/K1wpwyGwZJI

Du kan også lese mer i denne artikkelen: https://www.lions.no/frivillig/?fbclid=IwAR1Pr-BIxCE9Z0-x_q6PCaSNvZufy6KmdQs8EXG4oN8N9-NR8Goku8OVvRY